sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Visul unor nopti de vara


Eram la sfarsitul anului doi de faculatate si dupa ce terminase-m cu examenele,la care am stat si am invatat zi si noapte,pentru a nu avea restante ,era bine venita si o vacanta.Dar unde si ce vacanta,ca ma cam plictisisem ca an de an sa merg cam prin aceleasi locuri,mare,munte,as fi vrut sa incerc altceva nou,poate chiar in afara tarii.
Am tot auzit,pe la colegii mei de programul   work and travel
Nu stiam mare lucru,despre acest program,dar cautand mai multe informatii,am descoperit ca este un program de schimb  cultural international al Departamentului de Stat al SUA,care permite studentilor de pretutindeni sa mearga in vacanta de vara in SUA,unde pot imbina utilul cu placutul,adica si munca si relaxare,intr-un cuvant vacanta.
Oricine si-ar dori macar o zi sa ajunga pe Taramul  Fagaduintei,cum i se mai spune,asa ca mi-am propus sa-mi incerc si eu norocul.
Zis si facut.I-am contactat pe cei de laCNDTurism  sa vad ce oferte au si ce mi s-ar potrivi mie.Pentru ca nu stapanesc foarte bine limba engleza,am optat pentru un post de kitchen help ,un ajutor in bucatarie,cred ca pentru prima mea experienta in Work and travel ar fi deajuns,nu as fi vrut sa ma inham la ceva ce m-ar depasi si ar fi peste puterile mele,caci pana la urma erau doar 3 luni dupa care reveneam inapoi pe meleagurile noastre.
Asa ca mi- am facut bagajele,am ales cu mare grija cele necesare  si eram gata de plecare.
A fost prima mea experienta cu avionul,nu mai zburase-m niciodata,i-mi era putin teama dar m-am imbarcat la bordul zborului transatlantic cu destinatia New York si am zburat spre acele locuri ,spre taramul fagaduintei.
Dar iata ca aterizase-m pe aeroportul din New York,John F. Kennedy,era deja o ora tarzie din noapte si aveam impresia ca oamenii se pregateau de sarbatori,caci peste tot erau numai luminite care luminau aeroportul.
De acolo,am fost urcati intr-un autocar si dusi catre hotelul unde eram cazati si unde urma sa incepem munca.
Iar dupa o noapte linistita,in care ne-am odihnit,a doua zi de dimineata urma sa incepem munca,ca doar munca inainte de toate si pe urma distractia.
Si uite asa muncind mult,ore intregi de dimineata pana seara au trecut zile,saptamani si nici nu am avut timp sa-mi dau seama ca se apropia vremea de plecare.
Seara,dupa ce terminam munca,nu puteam sa mergem imediat la somn,pentru ca aveam foarte multe de vazut.
Inainte de toate,am facut un tur al orasului,iar cu ajutorul unui zbor de agrement cu elicopterul,am admirat panorama extraordinara care se deschide deasupra Manhattan-ului.
In alta zi,am vizitat Muzeul Metropolitan,unul din cele mai mari si mai importante muzee de arta din lume,cu peste doua milioane de opere de arta,din perioada antica si pana in contemporanitate.A fost ceva superb,de neuitat.
Nu am plecat acasa pana nu am facut o fotografie la Casa Alba,de pe Pensylvania Avenue,Washington D.C.,centrul operativ al celei mai mari puteri din lume care e resedinta tuturor presedintilor americani de la John Adams incoace.
Cat as fi vrut sa mai raman prin acele locuri,veni si ziua cand trebuia sa-mi iau ramas bun de la toti cei pe care ii cunoscuse-m si ne imprietenise-m,tineri cu care am facut schimb de impresii si ne-am impartasit fiecare din culturile tarii din care facea parte.
Asa ca m-am intors in tara,dar nu inainte de a-mi face un itinerar,pentru urmatoarea experienta pe care nu o voi rata cu siguranta ,pentru ca aveam o multime de lucruri de vazut si vizitat pe care nu am apucat sa le vad si pe care sper ca macar pe unele dintre ele sa le pot vedea,pe langa munca pe care o sa o prestez,odata cu intoarcerea mea in acele locuri,anul viitor.
Unele dintre ele ar fi cascada Niagara,o plimbare cu vaporasul" Maid of the Mist"pana la baza cataractelor,ocazie de a admira spectacolul grandios al cascadelor.
Si ar mai fi printre multe altele  Los Angeles,orasul viselor,al modei,al Hollywood-ului,cu infinite atractii si tentatii,orasul care imbratiseaza si absoarbe ca intr-un creuzet quintesenta culturala a Americii,orasul al carui spirit a devenit o filosofie de viata:viseaza orice,totul e posibil!
Dar si Beverly Hills ,unde poti admira vilele somptuase ale vedetelor de cinema,Rodeo Drive si Melrose,artere comerciale faimoase cu cele mai celebre marci si brand-uri din lume.
Continuam drumul spre San Francisco,orasul stralucitor,unul din cele mai vizitate locuri din America,ale carui atractii de concretizeaza  aproape toate intr-un centru pietonal:Catedrala Sf Mary's,Centrul Civic,Union Square si bineinteles Golden G ate Bridge-cel mai cunoscut pod din lume.
Si lista mea ar putea continua,dar am mai lasat si pentru alte vizite,pentru ca, cu siguranta voi mai ajunge pe acele meleaguri.
Am muncit mult,dar a meritat,pentru ca mi-am adunat ceva banuti,mi-am facut prieteni noi si pot spune ca m-a maturizat mult aceasta experienta si am mi-am dat seama cam cum se castiga banii.
Nu stati prea mult pe ganduri,daca aveti oportunitatea de a vizita S.U.A,nu ratati aceasta ocazie pentru ca nu aveti ce pierde , chiar aveti mult de castigat.
Eu va urez un zbor placut si o vacanta minunata!

Articol conceput pentru super blog 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

faceti un comentariu aici