sâmbătă, 19 octombrie 2013

HARTIA PRINDE SUFLET


Numele de origami a fost adoptat în anul 1880, până atunci arta plierii hârtiei fiind denumită orikata. Formele care pot fi realizate prin această artă sunt legate de imaginatia celui care pliază hârtia, dar există si categorii de forme traditionale care includ flora si fauna. Arta origami din zilele noastre acoperă o zonă largă de forme, de la ceasuri cu cuc si dragoni, până la forme simple care exprimă mai degrabă spiritul decât forma unei imagini.Sunt cel putin nouasprezece feluri de origami,dar pe mine m-au captat acele origami 3D.
Origami este o artă fascinantă, care îti pune îndemânarea si răbdarea la încercare. Cu cât perseverezi, cu atât ajungi mai bun, iar într-un final vei creea o mică operă de artă, dintr-o simplă foaie de hartie colorată sau alba,care daca am sta sa ne gandim de unde vine  am fi de acord ca si ea are suflet.  Hartia se obtine din lemnul copacilor de esenta moale (de exemplu pin), iar pasii de obtinere a hartiei sunt destul de rigurosi.
Cu toti ne-am plimbat macar odata printr-o padure si am fost fermecati de frumusetea ei, dar probabil ca nu ne-am gandit mai departe. Pentru a obtine o tona de hartie de imprimanta sunt necesari 24 de copaci maturi. Pentru a obtine o tona de hartie de ziar sunt taiati 12 copaci. Sunt doar 2 statistici ale ecologistilor, iar ele ma ingrozesc.Din dorinta de a salva hartia,de cativa ani incoace ,m-am apucat si eu de aceasta arta.
Intai de toate am cautat sa-mi procur materialele de care aveam nevoie,iar cum timpul e foarte pretios in ziua de azi, mi-am facut o lista cu tot ceea ce aveam nevoie.Am cautat pe internet in mai multe locuri,unde gaseam un produs,nu era celalalt si tot asa.In cele din urma am ajuns  pe saitul stampile online.ro  de unde am facut o comanda cu tot ceea ce aveam nevoie:hartie,cutter,marker si lipici, pentru ca aici le aveau pe toate..M-am bucurat ca am reusit sa-mi procur toate aceste lucruri dintr-un singur loc si nu am mai pierdut timpul prin magazine,dupa una,dupa alta.Aici gasesti tot ce vrei,mai ales daca lucrezi undeva la birou,gasesti de la ace cu gamalie,agrafe si capsatoare,pana la dosare, bibliorafturi si stampile care cred eu,sunt indispensabile dintr-un birou.
Dupa ce am primit comanda facuta,m-am apucat de treaba si incet,incet,hartia a luat forma unor "mici" bibelouri cu care ma pot mandri,iar pentru curiozitatea dumneavoastra,a celor care cititi acest articol,o sa atasez si una dintre multele lucrari iesite din mainile mele.
Acest articol a fost creat pentru competitia super blog 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

faceti un comentariu aici